Mijn favoriete musea in Den Haag

Vandaag deel ik een lijstje van mijn favoriete musea in Den haag. Ik vind het heerlijk om in het weekend een museum te bezoeken. En natuurlijk barst het van de musea in mijn stadje Den Haag, maar vandaag deel ik mijn 4 favorieten. Bekijk de recente tentoonstellingen op de website van de musea.

 

 

 

Gemeentemuseum Den Haag
Een museum voor moderne, beeldende kunst, mode, kunstnijverheid en muziekinstrumenten. Daarnaast zijn er jaarlijks verschillende tijdelijke tentoonstellingen te bewonderen. Klik hier voor meer informatie.

Bekijk hier een filmpje over de tentoonstelling Hubert de Givenchy: To Audrey with Love. Te zien van 26 november 2016 t/m 26 maart 2017 in Gemeentemuseum Den Haag.

Escher in het paleis
Dit museum toont een permanente collectie van de wereldberoemde, fantasievolle voorstellingen van de kunstenaar M.C. Escher. De collectie bestaat uit ruim 150 werken van de kunstenaar. Genoeg te zien dus! Klik hier voor meer informatie. 

Mauritshuis
Een compacte maar wereldberoemde collectie. Het Mauritshuis is het thuis van de beste Nederlandse schilderkunst uit de Gouden Eeuw.Met o.a. klassiekers als Vermeer’s Meisje met de parel. Klik hier voor meer informatie.

Fotomuseum Den Haag
In 2002 opende Nederlands jongste museale instelling voor fotografie. Elk jaar toont het museum 6 collecties over verschillende perioden uit de fotogeschiedenis. Klassiek en modern, nationaal en internationaal, alles komt aan bod. Klik hier voor meer informatie.

Dit museum is momenteel gesloten wegens verbouwing. Op zaterdag 17 december 2016 opent het museum haar deuren met maar liefst 3 nieuwe tentoonstellingen! Bekijk hier een filmpje om alvast warm te draaien voor de opening.

 

Heb je nog tips? Laat het weten in de comments 🙂

 

Geef een reactie

