Mijn favoriete kookboeken

Vandaag deel ik een lijstje van mijn favoriete kookboeken. Sinds ik op kamers ging wonen, zo’n 10 jaar geleden, spaar ik al kookboeken. Je hebt nooit genoeg kookboeken. Ik vind het erg leuk om nieuwe recepten uit te proberen met ingrediënten die ik nog nooit gebruikt heb of keukens die mij onbekend zijn. Dit lijstje bestaat uit verschillende soorten kookboeken: slow juice recepten, bak recepten, comfort food, healthy onderweg en klassiekers. Veel van deze boeken zijn nog verkrijgbaar, wellicht een leuk kerstcadeau?

img_1245


Beste street food ter wereld: Waar vind je het & hoe maak je het
Lonely Planet heeft een boek samengesteld met de lekkerste street food recepten. 100 authentieke recepten over de hele wereld. Elke dag weer een andere bestemming om uit te kiezen. Klik hier voor meer informatie.

Bakbijbel: Rutger bakt van A tot Z
Alle bakliefhebbers opgelet! Rutger van den Broek schreef een onwijs handige bakbijbel met allemaal verschillende bak recepten: met o.a. basis recepten, handige trucs en onwijs veel lekkers. Je kunt bijna niet kiezen! Klik hier voor meer informatie.

Jamie in 30 minuten: Vanaf nu elke dag Jamie op tafel!
Snel, makkelijk en lekker. Jamie Oliver 30 minute meals gebruik ik geregeld als ik inspiratie nodig heb. Ook handig als je een etentje geeft 🙂 Klik hier voor meer informatie.

On the go: Preppen, bewaren & meenemen
In dit handige boekje deelt Rens Kroes 49 nieuwe recepten om te preppen, bewaren en mee te nemen. Super handig om inspiratie op te doen als je geen idee hebt wat je wilt lunchen, snacken of drinken. Klik hier voor meer informatie.

 

Slow!: Recepten voor de slowjuicer
Als verjaardagcadeau kreeg ik dit jaar een slowjuicer. Super fijn om zelf vers puur sap te maken. In dit boek beschrijft Joost Duisterwinkel 175 recepten voor de slowjuicer, niet alleen juice maar ook spreads! Klik hier voor meer informatie.

Jamie’s comfort food: Lekker genieten met familie en vrienden
Mijn 2e favoriet van Jamie Oliver, comfort yummie food! Heel veel lekkere recepten die je niet elke dag moet maken. Ideaal voor een etentje! Klik hier voor meer informatie.

De zilveren lepel
Een bijbel vol met authentieke italiaanse recepten. Een klassieker met 2.000 recepten! Klik hier voor meer informatie.

 

Heb je tips? Laat ze achter in de comments 🙂

Geef een reactie

