Canvas tas met applicaties

Je hebt nooit genoeg tassen. Laat ik daar mee beginnen. Vandaag deel ik een blog over DIY Inspiratie: Canvast tas. Je kunt deze tassen in allerlei formaten en kleuren krijgen in de winkel. Bedrukt of onbedrukt. Handig voor je boodschappen en om mee te nemen als je gaat shoppen. Deze tassen zijn makkelijk op te leuken met teksten, borduursels en pailletten. Haal je ‘crea-bea spullen’ te voorschijn en aan de slag!

Benodigdheden
Canvas tas
Stukje stof
Naald
Garen
Spelden
Pen/krijt
Schaar
Overige benodigdheden om je tas op te leuken
Optioneel: Naaimachine

Do It Yourself
Zet voor je begint alle benodigdheden klaar en bedenk alvast hoe jij je tas wilt op leuken. Zorg er bijvoorbeeld voor dat je weet welke tekst je op je tas wilt en in welk lettertype.

Knip een recht stukje stof uit om op te borduren. Teken met pen of krijt de tekst op het stukje stof zodat je gemakkelijk kan borduren. Zorg ervoor dat de tekst wel op de juiste plek staat van het stukje stof.

Pak een naald en draad en borduur letter voor letter het stukje stof met tekst. Zorg ervoor dat je niet te hard aan het garen trekt, dit kan gaatjes veroorzaken in de stof. Werk het stukje garen netjes weg.

Bekijk nu waar je het stukje stof op de tas wilt hebben. Speld het stukje stof op de tas en naai deze met de naaimachine of met de hand vast. Het vast stikken van dit stukje stof kan natuurlijk met een leuk bandje of pailletten. En klaar!

Heb je tips? Laat ze achter in de comments 🙂