5 tips voor meer motivatie om te sporten

Je kent het vast wel; absoluut GEEN MOTIVATIE om te gaan sporten. Je bent moe, bent druk of je hebt gewoon echt geen zin. Vandaag deel ik een lijstje met 5 tips om meer motivatie te krijgen om te gaan sporten. Wellicht helpen deze tips met jou sportieve doel. Succes!

be-a-badass-with-a-good-ass

 

 

1  Kies voor een activiteit waar je een afspraak voor moet maken 
Je sport activiteiten staan vast in je agenda op vaste tijden. Nu hoef je niet meer er over na te denken wanneer je nou moet sporten. Een stok achter de deur in de vorm van een les waarvoor jij je moet inschrijven of een wekelijkse afspraak met je sport buddy :

2  Trakteer jezelf op de mooiste sportkleding
Niemand raakt gemotiveerd van een slonzige, oude sport outfit. Trek kleding aan waarin jij je lekker voelt, geeft je power!

3  Beloon jezelf met iets anders dan eten
Werk jezelf niet tegen door jezelf te belonen met eten na je work-out. En dan bedoel ik: Ik wil nu wel een reep chocolade want ik heb zo hard getraind vandaag. Af en toe mag, wees vooral niet te streng voor jezelf, maar beloon jezelf eens met het kijken van een nieuwe aflevering van je favoriete serie!

4  Hou jezelf aan de vijftien minuten regel
Verlaag de drempel om te sporten door de stap wat kleiner te maken. Bouw je sport schema op en begin met 15 minuten sporten. Wedden dat je toch langer blijft 😉

5  Voel je niet schuldig over dat ene koekje
Een gezond leven wordt niet gevormd door uitzonderingen, maar door gewoontes. Geniet lekker af en toe van iets lekkers, LEEF.

 

Heb je tips? Laat ze achter in de comments 🙂

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s