Liefdevolle sloffen

Liefdevolle sloffen? Wat een titel. DIY’en is een van mijn favoriete bezigheden als ik niet bezig ben met het schrijven van mijn scriptie. Vandaag zijn mijn simpele sloffen van de Hema aan de beurt. De laatste tijd ben ik iet wat geobsedeerd door de kleur roze en ik zag nog een stuk roze vilt liggen. Hier kan ik wel wat mee. Roze, snoezige hartjes om mijn sloffen wat liefde te geven, hihi. Haal de benodigdheden in huis en aan de slag! πŸ™‚

 

Benodigdheden
1 paar sloffen (Hema)
1 stuk vilt
Stofschaar
Papier
Pen
Papierschaar
Spelden
Naald
Garen

Do It Yourself
Leg alle benodigdheden op tafel en bedenk welk figuur je op je sloffen wilt maken. Je kunt op Pinterest genoeg inspiratie vinden voor patches. Ik heb gekozen voor roze hartjes. Pak een stuk papier en teken met een pen het figuur (sjabloon) op het papier en snip deze uit. Ik heb verschillende hartjes gebruikt, je kunt uiteraard ook figuren mixen met verschillende kleuren vilt.

Leg het sjabloon op een stuk vilt en speld deze vast. Knip het sjabloon netjes uit en speld het papieren sjabloon los. Haal de sloffen erbij en kijk goed waar jij je sjabloon wilt plaatsen. Speld vervolgens het sjabloon op de sloffen.

Pak een stuk garen en een naald. Kies een afstekende kleur garen of ga voor een subtielere variant. Naai met een simpele steek het sjabloon vast aan de sloffen. Decoreer de sloffen eventueel met andere decoraties zoals pailletten.

 

Heb je tips? Laat ze achter in de comments πŸ™‚

Geef een reactie

