Hartjes Keychain

Ben jij vaak je sleutels kwijt? Zo vervelend als je al te laat bent. Vandaag deel ik een oplossing voor dit probleem. Een DIY om je eigen sleutelhanger te maken. Ik heb gekozen voor een groot hart. The key to my heart, of de schoonmaak kast. Hmm.. hihi. Niet alleen handig voor je huissleutels dus πŸ˜‰ Kies een leuk figuur uit en aan de slag!

Benodigdheden
1 stuk vilt
Watjes
Papier
Pen
Garen
Naald
Schaar
Ringetje
Aansteker

Do It Yourself
Leg alle benodigdheden op tafel en bedenk welk figuur je wilt maken. Kijk eventueel op Pinterest voor wat inspiratie. Teken op het papier een sjabloon en knip deze uit. Speld het sjabloon op een dubbele laag vilt, je hebt tenslotte twee zijden nodig. Knip het sjabloon uit en haal de spelden eruit.

Kies vervolgens een stuk garen. Ik heb gekozen voor een bolletje wol die ik nog had liggen in een felle roze kleur. Speld de twee stukken vilt op elkaar en naai de stukken met een simpele steek vast. Zorg dat de stof goed op elkaar zit zodat de vulling er later niet uit komt. Naai het figuur bijna helemaal dicht, laat nog een kleine opening over om de vulling erin te stoppen.

Pak de vulling, ik heb watten gebruikt maar je kunt ook andere vulling gebruiken. Vul het figuur tot hij goed stevig aan voelt. Naai vervolgens de opening dicht en maak vast met een stevige knoop. Aangezien ik wol heb gebruikt, heb ik een aansteker gebruikt om de randen af te werken (de pluisjes weg te branden, pas wel op!).

Neem vervolgens een stuk garen en sla deze dubbel. Haal de garen door het ringetje en knoop vast. Nu kun je knopen blijven leggen tot je de juiste lengte hebt. Je kunt ook gebruik maken van elastiek. Bevestig vervolgens de draad met het ringetje aan het figuur. Done!

 

Heb je tips? Laat ze achter in de comments πŸ™‚

 

Geef een reactie

