Polka dot jeans

In het voorjaar is het tijd om mijn kledingkast eens uit te zoeken. Even kijken wat ik nog heb, wat weg kan en wat twijfelgevallen zijn. Deze twijfelgevallen zijn ideaal om een DIY project mee te starten. Bijvoorbeeld een zwarte jeans. Ik heb te-veel basic zwarte broeken! In plaats van weg doen, maak ik er kleine polka dots op zodat het een totaal nieuwe look krijgt. Let me show you how 🙂

 

 

Wat heb je nodig?
Een (oude) jeans of een ander kledingstuk
Liniaal
Pen
Papier
(papier) Schaar
Naald
Garen
Stofkrijt of potlood

 

 

Processed with VSCO with hb1 preset

Do it yourself
Polka dots kun je op verschillende manieren creëren op je kledingstuk. Ik heb ervoor gekozen om een vast patroon van stippen te creëren. Wil je liever een random patroon stippen? Sla dan deze stap over.

Teken op papier met liniaal een vierkant uit. Ik heb de afmeting 3 x 3 cm aangehouden. Knip het vierkantje uit en je hebt nu een handig steuntje om je patroon mee te creëren.

Leg het vierkantje als een ruit op de stof, teken bij elke punt een stip. Leg vervolgens het vierkantje naast het meest rechter stip, teken weer bij elke punt een stip. Herhaal dit tot je genoeg stippen hebt getekend en je een mooi patroon hebt gecreëerd.

Pak nu je naald en draad en naai met een simpele steek een stipje en knoop deze goed vast. Herhaal deze stap tot je alle stippen op je broek hebt genaaid.

Ik heb gekozen voor simpele witte stippen op een zwarte jeans. Natuurlijk kun je eeuwig variëren met kleuren garen en vormen, zoals hartjes en sterren.

20170409_170539

Heb je tips? Laat ze achter in de comments 🙂

 

One Comment Voeg uw reactie toe

Geef een reactie

