Streepjes blouse

Een echte essential: een witte blouse. Ik heb er inmiddels 3. Een beetje veel als ze eigenlijk allemaal hetzelfde zijn. Tijd voor een nieuw upcycle project. Afgelopen keer heb ik mijn zwarte jeans versierd met polka dots wat een onwijs leuk detail geeft. Deze keer zijn de strepen aan zet.

 

Benodigdheden
Een (witte) blouse
Textiel verf
Liniaal
Stofkrijt

Do it yourself

Was allereerst het kledingstuk dat je wilt verven. Het is belangrijk dat het kledingstuk zowel schoon als ‘krimp’ vrij is. Kijk altijd op de verpakking van de textielverf voor de juiste instructies.

Ik heb gekozen om met 3D textielverf lange strepen op mijn blouse te verven. Om een beetje een rechte streep te verven is het handig om het vooraf af te tekenen. Ik heb gekozen voor brede banen van 5 cm tussen elke streep. Trek de lijnen op de blouse met een liniaal en stofkrijt. Dit krijt was je er weer af in de was πŸ˜‰

Leg de blouse op een vlakke ondergrond, ik kies ervoor om op de strijkplank te werken zodat de blouse vlak licht en makkelijk te verschuiven is. Verf nu lange strepen op de blouse. Zorg dat de verf goed verdeeld is en herhaal tot je een deel van de blouse hebt geverfd. Laat het even drogen en herhaal deze stap tot je alle strepen hebt geverfd.

Laat de verf goed drogen en check de instructies van de textielverf. Was de blouse en done! Een totaal andere look πŸ™‚

Geen zin om te verven maar wil je wel strepen op je blouse? Je kunt altijd met je naaimachine strepen stikken, ben je veel sneller klaar πŸ˜›

 

 

 

Heb je tips? Laat ze achter in de comments πŸ™‚

Geef een reactie

